İçeriğe geç

ÇALIŞTAY PROGRAMI

Çalıştay Programı
11 Eylül12 Eylül13 Eylül
Çalıştay 1Çalıştay 2Çalıştay 3Çalıştay 4Çalıştay 5Çalıştay Sunuşları
09:30-12:30 09:30-12:30 09:00-12:30 09:30-12:3009:30-12:3010:45-12:00
13:30-17:3013:30-16:3013:30-17:3013:30-17:00
Çalıştaylar
ÇALIŞTAY 1: Tasarım Süreçlerinde Yansıtma Çeşitlerinin Kullanımı ve Tasarım Eğitimine Etkisi 
ÇALIŞTAY 2: Tasarım Eğitiminde Yapay Zekânın Rolünü Keşif Çalışması
ÇALIŞTAY 3: Monogram Tasarımı: İnsan mı, Yapay Zekâ mı?
ÇALIŞTAY 4: Kilden “Prompt” Olur mu? Yapay Zekâ Destekli Form Geliştirme Sürecine Hibrit Bir Yaklaşım
ÇALIŞTAY 5: Tasarım, Afet Sonrasına Nasıl Hazırlar? Kent Mobilyaları ile Afet Sonrasını Düşünmek

ÇALIŞTAY 1: TASARIM SÜREÇLERİNDE YANSITMA ÇEŞİTLERİNİN KULLANIMI VE TASARIM EĞİTİMİNE ETKİSİ

11 Eylül 2024 Çarşamba, 09:30-17:30

Yürütücüler: Hatice Merve Demirci Berberoğlu, Çağla Doğan

Anahtar Sözcükler: Tasarım eğitiminde yansıtma; proje belgelemesi; tasarım projesi; yaratıcı süreçlerin yansıtılması

Yansıtma, endüstriyel tasarım eğitim sürecinin bir parçasıdır; öğrenmenin pekiştirilmesini teşvik eder ve öğrencilerin yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirir. Özellikle endüstriyel tasarımda profesyonel ve eğitim alanlarının önemli bir parçası olan yansıtma uygulaması, Donald Schön (1983) tarafından önerilen teorilere dayanır. Schön’ün eylem içinde yansıtma ve eylem üzerine yansıtma ayrımını yapan teorisi, profesyonel uygulamaların doğasında olan öğrenme süreçlerini anlamak için kuramsal bir çerçeve sunar. Schön’ün bakış açısı, deneyim yoluyla öğrenmenin önemini vurgulayarak profesyonel ortamlarda sürekli yansıtma ve uyarlama sürecinin altını çizer (Tatlısu ve Kaya, 2017). Sıklıkla tasarım günlükleri veya eskiz defterleri olarak adlandırılan tasarım süreci belgeleme araçları, endüstriyel tasarım eğitimi alanında değerli pedagojik araçlar olarak ortaya çıkmıştır. Bu araçların gücü, tasarım sürecinin yinelemeli ve yansıtıcı doğasını yakalama becerilerinde yatmaktadır (Babapour, Rehammar ve Rahe, 2012). Tasarım sürecinde belgeleme araçları, öğrencilere düşünme, görsel fikir üretme ve yinelemeli geri bildirim için bir platform sunar; ancak tasarım eğitimindeki etkinliği, kapsamlı bir hazırlığa ve kolay anlaşılır yansıtma geri bildirimlerine bağlıdır. Öğrenciler, tasarım günlüklerini etkili bir şekilde kullanmak için geribildirime ihtiyaç duyabilir, bu da eğitimde araç desteğine ve yönlendirmeye olan ihtiyacı gösterir (Babapour ve Rahe, 2013). Bu ihtiyacı anlamak için, çalıştaya konu olan doktora tezi kapsamında, endüstriyel tasarım öğrencilerinin proje süreçlerini belgelemek için kullandıkları proje süreci portfolyolarının görsel içerik analizi yapılmıştır. Bu analiz, öğrencilerin araştırma içgörüleri oluşturma, fikir üretme ve geliştirme, beceri kazanma ve uygulama, ve değerlendirme odağında dokuz farklı yansıtma çeşidiyle, tasarıma dair edindikleri bilgi, beceri ve yetkinlikleri aktardıklarını ortaya koyar. Bu çalıştay, endüstriyel tasarım eğitimi odağında önerilen farklı yansıtma çeşitlerini değerlendirerek, bunların kullanılabilirliğini ve tasarım eğitimine olan etkilerini tartışmayı amaçlar. Katılımcılar, yansıtma çeşitlerinin tasarım eğitimi sürecine ve öğrenmeye nasıl katkıda bulunduğunu inceleyerek deneyimlerini ve geri bildirimlerini paylaşırlar. Çalıştayın sonunda, yansıtma çeşitlerinin eğitimde nasıl daha etkili kullanılabileceğine dair önerilerin geliştirilmesi hedeflenir.

KATILIMCILAR VE KATILIM KOŞULLARI

Çalıştay 1, lisans ve lisansüstü tasarım öğrenci ve tasarım eğitimcilerine açıktır. Çalıştayda kullanmak üzere not defterleri, kurşun kalemler ve keçeli kalemler gereklidir. Katılımcılar sunumları izleyebilmek için dizüstü bilgisayarlarını getirmelidir. Çalıştaya beklenen katılımcı sayısı 5-15 kişidir.

ATIFLAR

Babapour, M., ve Rahe, U. (2013). Visualizing the design process–an educational approach for the synthesis of design diaries. Proceedings of Crafting the Future: 10th European Academy of Design Conference içinde (1-11). 17-19 Nisan, 2013, Gothenburg.

Babapour, M., Rehammar, B., ve Rahe, U. (2012). A comparison of diary method variations for enlightening form generation in the design process. P. Israsena, J. Tangsantikul, ve D. Durling (der.), Research: Uncertainty Contradiction Value-DRS International Conference 2012 içinde (41-54). 1-4 Temmuz, Bangkok. 

Schön, D. A. (1983). The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. Basic Books.

Tatlısu, E., ve Kaya, Ç. (2017). The reflection of experiential knowledge into professional practice: Case of industrial design education. The Design Journal, 20(sup1), S1415-S1429.

KISA ÖZGEÇMİŞLER

Hatice Merve Demirci Berberoğlu, 2015 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümünden lisans derecesini almıştır. Aynı yıl Atılım Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2023 yılından bu yana aynı bölümde Öğretim Görevlisi olarak görev yapmaktadır. Halen ODTÜ Endüstriyel Tasarım Bölümünde doktora eğitimine devam etmektedir. Güncel araştırma konuları, tasarım eğitiminde yansıtma pratikleri, tasarım süreci dokümantasyonu ve bu sürecin nasıl geliştirilebileceği üzerinedir.

Çağla Doğan, Orta Doğu Teknik Üniversitesinde endüstriyel tasarım profesörü ve öğretim üyesidir. Lisans ve yüksek lisans derecelerini ODTÜ Endüstriyel Tasarım Bölümünde ve doktora derecesini Kanada’da, Calgary Üniversitesi, Çevresel Tasarım Fakültesinde sürdürülebilirlik için ürün tasarımı alanında tamamladı. Carleton Üniversitesi Endüstriyel Tasarım programında öğretim üyesi ve araştırma profesörü olarak görev aldı. SustainDRL araştırma grubunda sürdürülebilirlik için tasarım alanında proje yöneticisi olarak çalışmalarını sürdürmektedir.


ÇALIŞTAY 2: TASARIM EĞİTİMİNDE YAPAY ZEKÂNIN ROLÜNÜ KEŞİF ÇALIŞMASI

11 Eylül 2024 Çarşamba, 09:30-16:30

Yürütücü: Zeynep Aykul Yavuz

Anahtar Sözcükler: Tasarım eğitimi; yapay zekâ; tasarım tabanlı araştırma

Bu çalıştayda tasarım eğitimcilerinin tasarım uygulamalarında yapay zekâ (YZ) algılarını, tasarım eğitiminde potansiyel yapay zekâ entegrasyonunu ve yapay zekânın çözmeye yardımcı olabileceği zorlukları keşfetmeyi amaçlamaktayız. Çalıştay yürütücüsünün rehberlik edeceği 3 ana aşamadan oluşan etkileşimli tartışma ve yansıtma aktiviteleri ile tasarım eğitimcilerinin YZ hakkında ve tasarım eğitiminde kullanım fırsatları ve zorlukları keşfedilecektir. 180 dakika öğleden önce ve 180 dakika öğleden sonra olmak üzere 2 bölümden oluşan bu çalıştayda katılımcılar yer yer bireysel olarak kendi YZ deneyimlerini veya konuyla ilgili düşüncelerini paylaşırken yer yer de grup olarak bir araya gelerek tartışıp kendi analizlerini yapacaklar. Öğleden önce tasarım eğitimindeki zorluklar, YZ algısı ve YZ’nin potansiyelleri üzerine bol bol fikir üretilip açılacağız. Sonrasında da tematik analizlerle odak noktaları seçip grupları oluşturacağız. Öğleden sonra ise takımlar tartışmalarını sonlandırıp diğer takımlarla paylaşımda bulunup geri bildirim alacak ve verecekler. Her katılımcının öne çıkan çıkarımları ve iç görülerinin dijital olarak toplanması ve canlı olarak paylaşılması ile oturum sonlanacaktır. Katılımcıların en azından internet erişimi olan mobil cihazlarıyla katılmaları gerekmektedir. Bunun dışında ihtiyaç duyacakları malzemeler çalıştay sırasında kendilerine sağlanacaktır. Çalıştayın genel yapısı, veri toplama sürecinde kullanımı, YZ ve tasarım eğitimi hakkındaki taslak iç görüler konferansta paylaşılacaktır. Buna ek olarak bu çalıştayın tüm verileri tasarım tabanlı araştırmanın ilk aşaması olan ihtiyaç analizi ve keşif kapsamında analiz edilecek ve sentezlenerek tasarım prensipleri oluşturulacaktır. 

KATILIMCILAR VE KATILIM KOŞULLARI

Çalıştay 2, öncelikle tasarım eğitimcilerine, buna ek olarak deneyimli tasarımcıların katılımına açıktır. Çalıştaya beklenen katılımcı sayısı 5-15 kişidir.

KISA ÖZGEÇMİŞ

Zeynep Aykul Yavuz, lisan eğitimini İTÜ İmalat Mühendisliğinde, yüksek lisansını da İYTE Endüstriyel Tasarım Bölümünde tamamladı. Araştırmasını tasarım öğrencilerinin açık kaynak araçlarını benimsemesi üzerine yaptı. Şu anda Boğaziçi Üniversitesi, Öğrenme Bilimleri Doktora Programında tez aşamasında olup araştırmalarını yüksek öğretim öğrencilerinin tasarım odaklı düşünme öğrenimini tasarım bilişi ve süreçler üzerinden irdelemektedir. ATÖLYE’de Tecrübeli Öğrenme Tasarımcısı olarak çalışıp öğrenme deneyimleri, müfredatlar ve materyaller tasarlamaktadır.


ÇALIŞTAY 3: MONOGRAM TASARIMI: İNSAN MI, YAPAY ZEKÂ MI?

12 Eylül 2024 Perşembe, 09:00-17:30

Yürütücü: R. Hakan Ertep

Anahtar Sözcükler: Monogram tasarımı; tipografi; yapay zekâ; kimlik tasarımı 

Yazı karakterleri kullanılarak görsel sembol oluşturma işlemi grafik ta-sarım literatüründe Logotype Tasarımıdır; kişinin baş harflerinden olu-şan görsel semboller de Monogram olarak bilinir. Modern grafik tasarım disiplini oluşmadan önce, Latin alfabesinin ortaya çıkışı ile beraber eski dönemlerde uygulanan bu tasarım anlayışı en az iki harften oluşmakta ve kişinin ad ve soyadının ilk harfleri kullanılarak yapılmaktadır. Tasarım sürecinde biçim her zaman insanı ilgilendirmiş, estetik konusundaki karar verme sorumluluğu her zaman insan tarafından verilmiştir. Bugün ise yapay zekâ ile beraber, insan müdahalesi ortadan kalkmakta, insan hem tasarlama, hem de karar verme görevlerini yapay bir mekanizmaya bırakmaktadır. Yapay zekâ ile ortaya çıkan işler süreç açısından pratik, hızlı ve neredeyse eforsuz olmaları sebebiyle işveren açısından hem zaman, hem de ekonomik açıdan tasarruf sağlamaktadır. Ayrıca, bu teknoloji hizmet sunmanın ötesinde alanda uzman olmayan kişileri bir tasarımcı hüviyetine büründürmüştür. Ancak asıl sorulması gereken soru, yapay zekânın ortaya çıkardığı işlerin tasarım ve estetik açısından tatmin edip etmediği, ve bugün artık bunun gerekli olup olmadığıdır. Yapay zekâ ile beraber oluşan yapım süreç kolaylığı insanoğlunu tembelleştirecek ve belli bir kalite çizgisinden uzaklaşmaya razı mı edecektir? Bu çalıştayın amacı yapay zekânın hayatımızdaki ve tasarımdaki varlığını incelemektir. Monogram tasarımı gibi nispeten basit bir grafik uygulama ile yapılan çalışmalarda zaman harcama/sonuca hızlı ulaşma, emek/kolaycılık, doğru tasarıma ulaşma/kaliteden ödün verme, uzmanlaşma/uzmanlaşmaya gerek olmama gibi önemli kavram ve sorgulamaların çalıştay ile birlikte oluşması ve tartışılması hedeflenmektedir. Yapay zekânın estetik ve tasarım olgusunu yönlendirmesi, yönetmesi ve karar vermesi, dolayısı ile tasarımın geleceğinin sorgulanması bu çalıştayın ana eksenini oluşturmaktadır.

KATILIMCILAR VE KATILIM KOŞULLARI

Çalıştay 3 herkese açık olmakla birlikte, katılımcıların alanı farketmeksizin tasarım eğitimi almış veya almakta olmaları etkinliği verimli kılacaktır. Katılımcıların tipografi veya grafik tasarım üzerine bir uzmanlıklarının olması beklenmemektedir. Katılımcıların kendi bilgisayarlarını yanlarında getirmeleri gerekmektedir. Bilgisayarlarda Font Forge, Font Maker, Adobe Illustrator, Corel Draw, vb. vektörel programlarından birinin yüklü olması, ayrıca katılımcıların o programa yönelik temel düzeyde uygulama bilgi ve becerisine sahip olmaları gerekmektedir. Ayrıca katılımcılar Adobe Illustrator, ChatGPT, Dali, Freepik AI Image Generator, Canva, Figma, vb. temel yapay zekâ programlarından birini kullanacaklardır. Çalıştaya gelmeden önce bu programlardan en azından birini incelemeleri ve deneme yapmaları önerilir.

KISA ÖZGEÇMİŞ 

Prof. Dr. R. Hakan Ertep, lisans eğitimini Kent State Üniversitesi, Yüksek Lisans eğitimini Michigan State Üniversitesinde grafik tasarım alanında yaptı. Doktora eğitimini Bilkent Üniversitesinde grafik tasarım ve medya çalışmaları alanında tamamlayan Ertep, 1990 yılından bugüne Bilkent Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Yaşar Üniversitesinde tam zamanlı Öğretim Üyesi olarak görev aldı, 1996-2004 yılları arasında ODTÜ Endüstriyel Tasarım Bölümünde ders verdi. Tipografi ve işaretlendirme sistemleri araştırma alanlarına girmektedir.


ÇALIŞTAY 4: KİLDEN “PROMPT” OLUR MU? YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ FORM GELİŞTİRME SÜRECİNE HİBRİT BİR YAKLAŞIM

12 Eylül 2024 Perşembe, 09:30-17:00

Yürütücüler: Güzin Şen, Dalsu Özgen Koçyıldırım, Damla Tönük

Anahtar Sözcükler: Form geliştirme; üretken yapay zekâ; tasarım süreci

Üretken yapay zekâ modellerinin kullanımının yaygınlaşmasıyla ürün geliştirme süreçleri de hızla evrilmeye başlamıştır. Görsel üretimi için özelleşmiş yapay zekâ modelleri de tasarım süreçlerinde hem ilham veren hem de tasarım kararlarını etkin şekilde belirleyen bir “eş-yaratıcı” (co-creative agent) rolünü üstlenmiştir. Bu yeni süreç tasarımcıya kullanacağı yapay zekâ modelini eğitmek ve öğrenmek, üretilecek görselleri tasarım beklentilerine göre koşullamak, ve yapay zekânın ürettiği çıktıları değerlendirmek, seçmek, birleştirmek, kürate etmek gibi roller tanımlamaktadır (Grabe vd., 2022, Muller vd., 2020). Görsel üreten yapay zekâ modellerinin pek çoğunda temel girdi (prompt) metin olsa da, pek çoğu tasarımcının çıktıları metine ek ya da alternatif olarak görsel girdilerle yönlendirmesine izin vermektedir. Bu da metinle açıklanması zor olan tasarım detaylarının daha geleneksel yöntemlerle üretilen eskiz, fiziksel model, ve benzeri medyalarla daha doğrudan tarif edilmesini sağlamaktadır. Bu çalıştay ürün tasarımında fiziksel medya ve üretken yapay zekânın birlikte kullanıldığı bir üç boyutlu form geliştirme süreci önermektedir. Çalıştay tasarım fikrinin metin bazlı tarifinden ziyade fiziksel malzemelerin daha keşifsel bir biçimde şekillendirilmesi ve üç boyutlu bir dokunun oluşturulmasıyla başlayacaktır. Devamında yapay zekâ araçlarına sunulan bu doku görselleri ile form önerileri üretilecek, ve bu öneriler tasarımcı katılımcılar tarafından değerlendirilerek bir kil model üzerinde sentezlenecektir. Form geliştirme sürecinin döngüsel kurgusu kil model görsellerinin yapay zekâ tarafından yeniden yorumlanması ile tamamlanacaktır. Çalıştay sonundan katılımcılardan tanımlanan tasarım sürecinin potansiyellerine dair görüşler alınacaktır. Bu şekilde tasarımcıların kendilerini farklı modalitelerin avantajlarını kullanarak gerektiğinde daha özgür, gerektiğinde daha tanımlı ifade edebildiği yapay zekâ destekli bir form geliştirme süreci için bazı çıkarımlar yapılacaktır.

KATILIMCILAR VE KATILIM KOŞULLARI

Çalıştay 4, tasarımcı, öğrenci ve akademisyenlere açıktır. Çalıştayda kil kullanarak model yapılacaktır ancak katılımcıların bu konuda deneyimli olmaları beklenmemektedir. Çamurla çalışmaya uygun şekilde gelmeleri tavsiye edilir. Gerekli malzeme ve araçlar çalıştay düzenleyicileri tarafından verilecektir. Çalıştay katılımcılarının kendi dizüstü bilgisayarlarını ve dijital fotoğraf makinelerini (veya akıllı telefonlarını) getirmeleri beklenmektedir. Çalıştaya beklenen katılımcı sayısı 6-12 kişidir.

ATIFLAR

Grabe, I., Duque, M. G., Risi, S., ve Zhu, J. (2022). Towards a Framework for Human-AI Interaction Patterns in Co-Creative GAN Applications. Joint Proceedings of the ACM IUI Workshops 2022 içinde. http://ceur-ws.org/Vol-3124/paper9.pdf 

Muller, M., Weisz, J. D., ve Geyer, W. (2020). Mixed-Initiative Generative AI Interfaces: An Analytic Framework for Generative AI Applications. Proceedings of the 11th International Conference on Computational Creativity (ICCC 2020) içinde. https://computationalcreativity.net/workshops/cocreative-iccc20/papers/Future_of_co-creative_systems_185.pdf

KISA ÖZGEÇMİŞLER

Güzin Şen, ODTÜ Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde Dr. Öğretim Üyesidir. Endüstriyel Tasarım Lisans (B.ID, 2012) ve Yüksek Lisans (MSc, 2014) derecelerini ODTÜ’den, Doktora (PhD, 2019) derecesini Liverpool Üniversitesi’nden almıştır. Şen, Temel Tasarım, Tasarım İletişimi, Ürün ve Kullanıcı Deneyiminde Estetik gibi lisans ve yüksek lisans dersleri vermekte, araştırmalarına ürün ve etkileşim estetiği, görsel iletişim ve deneyim prototipleme teknikleri, tasarımda yapay zekâ ve sanal gerçeklik teknolojileri alanlarında devam etmektedir. Kendisi aynı zamanda BİLTİR-UTEST Ürün Kullanılabilirlik Test Birimi’nin eş direktörü ve ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi yazı kurulu üyesidir.

Dalsu Özgen Koçyıldırım, lisans eğitimini Bilkent Grafik Tasarım Bölümü’nde (BFA, 2002), yüksek lisansını Parsons School of Design, Design & Technology’de (MFA, 2005) ve Sanatta Yeterliğini de Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde, Grafik Tasarım alanında (DFA, 2012) tamamlamıştır. İstanbul’da çeşitli projelerde tasarımcı ve canlandırma sanatçısı olarak görev almış ve 2006-2009 yılları arasında Kadir Has Üniversitesinde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2009 yılından beri ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak Temel Tasarım, Tasarımda Görsel Anlatılar, Grafik Tasarım ve Portfolyo Sunumu derslerini vermekte, tasarımda görsel anlatının yeri ve kullanım yöntemleri üzerine araştırma yapmaktadır. 2016-2017 arasında Chicago’daki IIT Institute of Design’da bir yıl süreyle ziyaretçi araştırmacı olarak bulunmuştur.

Damla Tönük, lisans ve yüksek lisans eğitimini ODTÜ Endüstriyel Tasarım Bolümü’nde, doktora eğitimini ise Lancaster University, Sosyoloji Bölümü’nde tamamlamıştır. ODTÜ Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde görev yapmaktadır. Akademik çalışmalarını maddi kültür ve bilim ve teknoloji çalışmaları perspektifinden biyo-malzeme, yeni teknolojiler ve insan-çevre ilişkileri üzerine yürütmektedir.


ÇALIŞTAY 5: TASARIM, AFET SONRASINA NASIL HAZIRLAR? KENT MOBİLYALARI İLE AFET SONRASINI DÜŞÜNMEK 

12 Eylül 2024 Perşembe, 09:30-12:30

Yürütücüler: Berrak Karaca Şalgamcıoğlu, Elif Korkmaz, Murat Erbaş 

Anahtar Sözcükler: Kent mobilyası; afet hazırlığı, kentsel dayanıklılık; afet sonrası iyileşme

İSTON Tasarım Merkezi ve İstanbul Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü işbirliği ile düzenlenen bu çalıştayda, şehirlerin afet sonrası senaryolara hazırlanmasında tasarımın, özellikle de kent mobilyalarının, oynayabileceği rolün araştırılması amaçlanmaktadır. Katılımcılar, kent mobilyalarının hem günlük kullanıma hem de afet sonrası işlevselliğe nasıl hizmet edebileceğini sorgulayacaklardır. Çalıştay kapsamında, katılımcıların, afetlere hazırlıklı olmanın ve afet dayanıklılığının önemini kavramaları, afet sonrası iyileşmeyi hızlandırabilecek yenilikçi ve pratik tasarım stratejileri geliştirmeleri ve konu ile ilgili çeşitli paydaşlar arasında işbirliğini teşvik edecek ve profesyonel ağlar oluşturacak yol haritaları oluşturmaları hedeflenmektedir. 2023 yılında ülkemizde meydana gelen depremler, çalıştayın odak noktasını oluşturacaktır. Afet sonrasında kentlerde oluşan değişimler, dönüşümler, ihtiyaçlar ve bu bağlamda kent mobilyalarından beklentilerin inceleneceği çalıştayda, depremde yaşananları hatırlatan bir sunumun ardından afetlere dayanıklı kentsel alanların yaratılmasında kent mobilyası tasarımının önemi üzerine bir tartışma ve beyin fırtınası başlatmak amacıyla çalıştay yürütücüleri tarafından tasarlanan bir oyun oynanacaktır. Oyun, afet sonrası için kent mobilyalarının temel özelliklerinin ve işlevlerinin tartışılması için de bir platform oluşturacaktır. Bu çalıştay sırasında kent mobilyalarının günlük kullanımları ve afet sonrası kullanımları ile ilgili ortaya çıkacak yenilikçi ve pratik tasarım stratejileri özetlenecek ve bu stratejilerin gerçek dünyada nasıl uygulanabileceği tartışılacaktır. Çalıştay, katılımcıları ve düzenleyicileri de içeren çeşitli tasarım paydaşları arasında profesyonel ağlar oluşturacak yol haritalarının görüşülmesinin ardından sona erecektir.

KATILIMCILAR VE KATILIM KOŞULLARI

Çalıştay 5, tasarımcı, öğrenci ve akademisyen katılımcılara açıktır. Katılımcıların getirmeleri gereken araç, gereç veya malzeme bulunmamaktadır. Çalıştaya beklenen katılımcı sayısı 5-15 kişidir.

KISA ÖZGEÇMİŞLER

Berrak Karaca Şalgamcıoğlu, İstanbul Teknik Üniversitesi’nden (İTÜ) Makine Mühendisliği lisans (2003), Endüstri Ürünleri Tasarımı lisans (2005), ve Makina Mühendisliği yüksek lisans (2006) dereceleri almıştır. Endüstriyel tasarım alanındaki doktorasını 2014 yılında İTÜ’de tamamlamıştır. Mezuniyetinin ardından Türkiye’nin önde gelen şirketlerinde ve üniversitelerinde çeşitli görevler yapmıştır. 2019 yılından itibaren İstanbul Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. 

Elif Korkmaz, Mimar Sinan Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nden lisans (1998), İTÜ Kentsel Tasarım programından yüksek lisans (2001) ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Şehircilik programından doktora (2007) derecelerini almıştır. 2002 yılından beri İBB İSTON A.Ş. Tasarım Merkezi’nde kentsel tasarım şefi olarak çevre düzenleme projeleri, kent mobilyaları ve kamusal açık mekân araştırmaları üzerine çalışmalar yürütmektedir. Çok sayıda ulusal ve uluslararası kongre, konferans, ve benzeri etkinliğe katılmış, akademik yayın yapmıştır.

Murat Erbaş, 1998 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nden mezun olmuştur. Lisans eğitiminden sonra 14 yıl boyunca çeşitli işletmelerde ürün tasarımcısı, tasarım yöneticisi ve tasarım danışmanı olarak çalışmıştır. Dört yıl serbest ürün tasarımcısı olarak çalıştıktan sonra, halen İBB İSTON A.Ş. Tasarım Merkezi’nde tasarım şefi olarak çalışmaktadır.